Verdwaald op de Walmart-parking…

30 mei 2022 - Tucumcari, New Mexico, Verenigde Staten

Onze reis op zondag gaat naar Tucumcari. Omdat het voor Mark en mij moeilijk is hier te eten met onze intoleranties, gaan we regelmatig boodschappen doen bij een grote supermarkt. Dit deel van Amerika waar we nu zijn is erg uitgestrekt en winkels zijn nauwelijks te vinden. Daarom rijden we eerst naar de grote Walmart hier in Amarillo. Na wat glutenvrije vegan repen te hebben ingeslagen willen we onze weg vervolgen…alleen…hoe komen we van de parkeerplaats af? Alles is hier ook zo gigantisch groot, behalve dan de bordjes ‘exit’. Na bijna de hele parkeerplaats te hebben afgereden, hebben we de uitgang gevonden. Het is nog geen 9 uur en de temperatuur is aangenaam. Vandaag heeft twee hoogtepunten. Eerst gaan we kijken bij de Cadillac Ranch. Gisteren hebben we de kleine versie gezien, vandaag de grote! Bizar eigenlijk, een paar auto’s in de grond gestoken in een open veld en de toeristen spuiten er driftig op los met graffiti. En toch bijzonder om te zien. Aangezien het allemaal open veld is en de zon fel schijnt houden we ons niet te lang op en gaan we gauw verder rijden. Op naar het Midpoint van de Route 66! Dit ligt bij Adrian in Texas. Grappig genoeg is het Midpoint van de hele route 66 ook het midpoint van onze route van vandaag! We zijn hier rond het middaguur, kunnen we gelijk een hapje eten in het naastgelegen café.
Vanaf het midpoint rijden we de grens over naar New Mexico. De wind is vandaag is weer duidelijk aanwezig, ik heb moeite de motor goed op de weg te houden. Onderweg zien we een flink ongeluk, een vrachtwagen van de weg geblazen. De cabine is compleet verbrijzeld. Hopelijk is de chauffeur er goed vanaf gekomen. Vanochtend hoorden we in het hotel bij het ontbijt ook dat vlakbij een trein van het spoor geblazen is. Het zijn ook zeer extreme windstoten horen we op het nieuws. De wind en de droogte veroorzaken ook grote branden, ook dat hebben we onderweg gezien. Het is goed opletten geblazen hier. Op de route van morgen zijn ook een aantal waarschuwingen afgegeven in verband met grote branden waardoor wegen afgezet moeten worden. Vanavond even overleggen wat wijsheid is om te doen met de route van morgen. Vandaag proberen we weer vroeg te gaan slapen, zodat we morgen al een groot deel van de route afgelegd hebben voordat het echt te warm wordt in middag.

Morgen staat Santa Fé op de planning, maar dat is zo’n 300 kilometer rijden. Of het dat wordt of toch een locatie dichterbij, kunnen jullie lezen in het volgende blog ;-)

AE29779A-E9FC-4EC8-BAC3-634E7848CEBE3B64689F-2F1B-4AEB-9598-303534349F1AE10F5C76-749C-4EA8-BAD0-72CC4827D404E9DAEE2E-E045-4209-973C-DC4086D7B2B4C4D7C9EF-1C6B-4621-AEA0-B2ADEDE9EC1EC430B3A2-961B-4925-B9A8-E5CF74D843F2D1811C91-754F-40FC-8820-C47B96A4D2D2

1. Anne:
    30 mei 2022
    Druk bij die Cadillac ranch.
    Als het nu nog even gaat vriezen en sneeuwen hebben jullie zo ongeveer elk weertype wel gehad hè?