De laatste avond

7 juni 2022 - San Bernardino, California, Verenigde Staten

Deze maandag is de laatste volledige dag van de reis. Onderweg hebben we niet veel stops dus we kunnen lekker doorrijden. Dat komt ook wel goed uit, want we moeten een flinke afstand afleggen vandaag. We hebben besloten een stad verder te rijden om zo op dinsdag iets meer tijd te hebben om bij de inleverlocatie van de motoren te komen. We rijden vandaag door tot in San Bernardino en slapen in een heuse Wigwam! Op weg hiernaartoe zien we vooral nog veel woestijn, al verandert het landschap geleidelijk in een wat groener gebied. Ook rijden we nog langs een groot gebied dat onlangs nog in brand heeft gestaan. Een grote zwart geblakerde vlakte. Gelukkig niet in de buurt van woningen.
Halverwege de rit rijden we langs de bottle tree ranch. Een kunstenaar heeft een soort bos gemaakt van allemaal lege flessen en andere materialen. Erg leuk om doorheen te lopen! Na een korte pauze rijden we door naar een pizzeria verderop waar de rest een lekkere pizza gaat eten en wij een salade. Achja, we kunnen in elk geval iets eten.
Na ongeveer 2 uurtjes rijden komen we aan bij de Wigwams. De kamers zijn zoals verwacht klein, maar wel knus en leuk om een nacht door te brengen. We gaan dan ook onze ogen sluiten en lekker slapen. Morgen vertrekken we om 7 uur richting Santa Monica en daarmee komt er een einde aan onze reis. Na het eindpunt in Santa Monica leveren we de motoren in en zit het er op. Maar we hebben nog 5 dagen Disney voor de boeg, in Anaheim. Het eerste park en het enige dat Walt Dinsey zelf nog gezien heeft. Wij kijken er erg naar uit!

Fijne dag allemaal! Tot de volgende blog!

5DA6B3EA-956E-40B1-871F-3D0846978836CB455C3D-8896-40BE-9C83-2E21D8FBCF0CDBDCBCBD-5843-4B97-895A-121632051AEAE4690C66-0CD5-4348-A7F8-1FF006C6791BF3E86857-8FD6-4FCF-B8C4-69E80BD5C8646D2C89F6-2EEC-4E8F-8FE1-D4C94585DB62724BB448-DA1C-467E-923E-473E36316585

1. Moeder Marga:
    7 juni 2022
    Hier goedemorgen en bij jullie welterusten !!
    Wat hebben jullie weer een flinke rit achter de rug.
    En zo’n verschillende natuur…vreselijk als je de resten van de bosbranden ziet !
    En gelukkig dat jullie er niet dichtbij zijn gekomen !🙏
    Wat een mooie locatie.. slapen in een wigwam als afsluiting van de route 66 !
    En toch een keer samen kunnen eten !
    Al is het een salade tegenover wat de anderen voor lekkere dingen kunnen bestellen 🤷🏻‍♀️
    Het lijkt me erg .. als je het zelf niet kunt hebben zonder klachten te krijgen en anderen al dat lekkers ziet eten wat jullie ook lekker vinden 🙈
    Maar nu op naar Disney🏰 waar hopelijk meer te krijgen is !
    Slaap lekker en geniet maar van het laatste ritje naar de eindstreep 😊
  2. Moeder Marga:
    7 juni 2022
    En nog dit ……..Jullie zien er stralend uit op de foto voor het flessenbos !!!
    Ondanks de zware ritten 👌
    Prachtige foto’s!
  3. Anne:
    7 juni 2022
    Het is echt jammer dat het zo moeilijk is om ergens iets te eten te krijgen wat aansluit op speciale behoeften. Helaas wel herkenbaar als vegetariër. Al is er dan meestal nog wel "iets" te krijgen , maar vaak niet echt iets wat je zelf kunt kiezen en ook gewoon lekker vind. Dat "ach ja, we kunnen tenminste iets eten" gebruik ik al 25 jaar als ik eens buiten de deur eet. Wat ik.dus ook zelden doe. Haha. Het went. Ook goedkoper. 🤪 Maar voor jullie reis nu ontzettend onhandig.

Morgen (nou ja, hier al vandaag) alweer de laatste dag. Geniet er nog naar even goed van. En dan even helemaal wat anders in Disney.
    Wordt misschien nog wel wennen om niet meer op de motor te zitten na al die kilometers te maken elke dag.
  4. Mieke:
    7 juni 2022
    Ik had vanmorgen vroeg al een reactie geschreven, maar die is op de een of andere manier verdwenen. Dus doe ik het nog maar een keer.
    Zo’n bos van flessen ziet er wel speciaal uit. De foto van jou en Mark vind ik heel leuk.
    Het is jammer dat jullie zo moeilijk geschikt eten kunnen vinden. Ik had verwacht dat daar in Amerika wel wat meer van te krijgen zou zijn.
    Nu op naar de laatste bestemming. Santander Monica lijkt me wel een mooie plaats. Aan het strand in een baai. Gaan jullie daar nog even naar het strand of rijden jullie dezelfde dag nog door naar Disney
  5. Moeder Marga:
    7 juni 2022
    Dat is wel apart Mieke… ik had hetzelfde vanmorgen !
    Ook hele verhaal geschreven en geplaatst en weg was alles 🤔 dus maar opnieuw geschreven …..!
    Toch goed gekomen 👍