Las Vegas!

31 mei 2022 - Las Vegas, New Mexico, Verenigde Staten

Vandaag is Memorial Day. In het deel waar wij zitten in Amerika wordt hier niet heel veel aandacht aan besteed, behalve dan dat vrijwel iedereen vrij heeft en zo’n beetje alles gesloten is. Vandaag rijden we van Tucumcari naar Las Vegas, in New Mexico voor de duidelijkheid, niet de gokstad ;-)

Onderweg zien we prachtige landschappen, alles is zo open, wegen lopen in een rechte lijn zover je kunt kijken! Qua temperatuur is het vandaag veel beter te doen, de wind is echter nog duidelijk aanwezig. Windstoten van 85 km/u moeten we vandaag trotseren. Onderweg zien we ook de waarschuwingsborden in verband met de bosbranden die hier heel dichtbij zijn. Bij de tankstations is het ook gespreksonderwerp en wordt ons gevraagd welke kant we op gaan. Het moet echt verschrikkelijk zijn in deze regio. Gelukkig merken we er zelf niks van en komen we veilig aan in Las Vegas NM. In het hotel krijgen we ook te horen dat het niet best is, maar het dorp voorlopig nog veilig is. We checken in, zetten onze motoren op de parking en gaan het dorpje bekijken. Hier zien we de impact van de branden in de buurt. Overal hangen spandoeken om de Firefighters te bedanken, kinderen hebben tekeningen gemaakt en de hotels staan klaar om de brandweermannen op te vangen. In het grote hotel staan bakken klaar met eten en drinken voor de Firefighters. Om dit alleen al te zien maakt behoorlijke indruk.
Na even gepraat te hebben met de locale bevolking en wat gedronken te hebben, gaan er terug naar het hotel. Morgen gaan we van Las Vegas NM naar Grants rijden, dat is een flinke tocht van ruim 300 kilometer. Het is qua temperatuur beter uit te houden, hopelijk is de wind ook beter te trotseren. Vanavond gaan we weer vroeg slapen, morgen vroeg op zodat we beetje bijtijds in het hotel zijn. Het zal zo’n 6-7 uur rijden zijn, misschien iets langer als we meer tegenkomen om te bekijken onderweg.

Bedankt dat jullie weer hebben willen lezen en leuk om jullie reacties te lezen!

D3151C7E-E5CE-4A32-A3F5-6BA7497AE3C205570B0F-9BB7-4EA3-BCD8-71BBC73B8ED88A12210E-E474-4805-A6C9-3E1795C5A7834B1E469D-DA4A-4F5A-965A-8CBB933467C1D193BE68-7FEA-4E86-94D4-575C42601C4A4804790E-0539-456B-B566-E36DD885A73D752969F0-1D9B-4DEA-BD88-6BC879D299A7A0E0469C-9F2F-4355-8B8E-C996A4C55E0FCDCA8B37-AF9C-4790-A2ED-1771A30DAE8C

1. Sioon:
    31 mei 2022
    Jeetje, wat vreselijk al die bosbranden daar... Wat moeten die mensen angstig zijn. 😔
    Hopelijk komen jullie ze niet tegen 🍀

Ohh Cars op de muur. Takel was toch echt de favoriete van de kids🥰
    Gelukkig is de temperatuur wat beter te doen voor jullie, nu de wind nog!
    Slaap lekker en op naar een nieuwe dag met hopelijk mooie uitzichten🥰🤗
  2. Mieke:
    31 mei 2022
    Ik hoop dat jullie op jullie route een beetje bij de bosbranden vandaan blijven.
    Leuk die foto van jou en Mark bij de muurschildering van route 66.
    Een fijne dag morgen met hopelijk wat minder wind.
  3. Moeder Marga:
    31 mei 2022
    Wat een indrukwekkende reis !!!
    Met zoveel indrukken en mooie maar ook minder fijne dingen zoals zo’n bosbranden… vreselijk!
    Hopelijk blijven jullie er ver vanaf!!
    Wat wonen wij dan toch wel veilig in Nederland Op het water na… 🤷🏻‍♀️
    Jullie zien zoveel dat als jullie thuis komen tijd nodig hebben om alles te verwerken denk ik !
    Prachtige foto’s weer👍
    Het was weer fijn om te lezen en lekker slapen en voor morgen weer een veilige rit gewenst met alleen maar mooie momenten !
  4. Anne:
    31 mei 2022
    Wat heftig, die branden. Zeker met een harde wind iets waar je goed voor moet uitkijken.
    Stel je voor dat jullie de route 66 op die 2 fietsen deden. 😅
    Leuk om weer met jullie te hebben meegereisd. Elke ochtend kijk ik eerst even in mijn mail om te kijken of er een nieuw verhaaltje is geplaatst. 😊
  5. Marga:
    31 mei 2022
    Zo te zien weer eindeloze rechte wegen voor jullie. Mooie foto's.
    Wat een ervaringen doen jullie op.