End of the Trail!

8 juni 2022 - Santa Monica, California, Verenigde Staten

We made it! Dinsdagochtend zijn we om 7 uur vertrokken vanuit het Wigwammotel. Dit was toch wel het leukste motel van deze route! Als je hier komt, zeker de moeite waard om hier een nachtje te slapen. Het is een motel en heel basic, verwacht er niet te veel van qua faciliteiten. Maar het knusse van de wigwam en de sfeer op het parkje zijn het geld zeker waard! Mark en ik hadden de wat kleinere Wigwam met 1 bed, Rik en Henry de grotere met 2 bedden. Een echte aanrader!
Rond 7 uur vanochtend is het ook nog lekker koel buiten, ideaal om te rijden. Vandaag is het maar iets van 80 mijl, een peulenschil in vergelijking met afgelopen weken, maar qua rij-tijd zullen we er niet ver onder zitten ten opzichte van de andere dagen. We rijden de route binnendoor over de route 66 en komen zo door heel veel kleine plaatsjes, maar ook bekendere plekken zoals Passadena, Hollywood en Los Angeles om vervolgens aan te komen in Santa Monica. Het officiële eindpunt van de trail! Op het strand van Santa Monica staat het Route 66 bordje. Er zijn op dit moment nog niet veel mensen die de trail van begin tot eind gedaan hebben, maar die zullen vast wel komen. Het is immers pas sinds kort voor de meeste landen mogelijk om weer te reizen. De Amerikanen zelf zijn blijkbaar ook dol op de Route 66, maar zij rijden deze dan vooral in kleinere stukken. Vaak zijn de vakanties te kort of hebben ze alleen lange weekenden waarin ze iets kunnen doen.
Ook op de pier ontmoeten we weer hele aardige mensen die heel enthousiast zijn! Na een praatje hier en daar is het voor ons helaas tijd om door te gaan. We moeten nog ongeveer een half uurtje rijden naar het inleverpunt van de motoren en we moeten daar om 14.00 uur zijn. Onderweg stoppen we bij een tankstation om de motoren voor de laatste keer vol te tanken. En dan is het tijd om na 19 dagen afscheid te nemen van onze blauwe vrienden. Het was af en toe behoorlijk zwaar, het manoeuvreren op de parkeerplaats, onverharde wegen, de regen, de wind en de warme zon, maar jeetje wat hebben we een mooie reis gehad! Dit is er zeker ene om nooit te vergeten! Wij gaan nog een paar dagen genieten van Disneyland California en vliegen dan weer naar huis! Dankjulliewel allemaal voor het lezen van onze avonturen, alle reacties die we hebben mogen ontvangen en ook voor jullie support! We hopen dat jullie het leuk hebben gevonden om op deze manier met ons mee te reizen! En wie weet tot een volgende (reis)blog!

veel liefs, Mark en Marjolijn

B1D01A3B-A03A-4F67-BCBC-A8C0D6982472B8788A85-4B55-48F1-AC37-5D47AD6F9C2F0759B836-3F71-4A1A-BD09-0A4844364A3AF2CB5BF0-EBD8-4D11-9568-55C0EB1310B713C788AC-52B7-48CA-A83C-A36C4E91B98D0DA2C4C4-9EB1-44CE-B9FA-E92BC6E399E9

1. Sioon:
    8 juni 2022
    En of ik genoten heb! Voor mijn gevoel zaten we bij jullie achterop de motor mee te genieten
    van alles wat jullie gezien en meegemaakt hebben 😃 Maar ben toch benieuwd naar jullie verhalen straks! Er zal vast en zeker nog veel meer te vertellen zijn!
    Heeeeeel veel plezier nog in Disney en safe flight home over een paar daagjes!
    Maar eerst nog genieten to the max daar!! 🥳🌞😘
  2. Moeder Marga:
    8 juni 2022
    Geweldig! Jullie zijn er 💪🏍! Santa Monica….
    Het eindpunt bereikt! Wat een reis is het geweest … met zoveel verhalen en ervaringen .
    Dankjewel dat we mee mochten “ reizen”door de prachtige verhalen te kunnen lezen!
    En mooie foto’s te zien!!!!!!
    Jullie hebben het toch maar gedaan 👍en veilig het eindpunt bereikt .
    Nu nog heerlijk genieten van een paar gezellige dagen in Disney… het eerste park van Disney!
    Ook bijzonder🏰……!
    Hopelijk kunnen jullie hier nog een beetje ontspannen en wat uitrusten en dan aan de reis naar huis beginnen!!!
    We wensen jullie nog een mooie tijd en veilige thuisreis 🤗
    We hebben genoten en hopelijk tot een volgende reis !!!!!!!!!!
  3. Anne:
    You did it!!!
    Gefeliciteerd!

En zeker, het was absoluut leuk om met jullie mee te reizen. Zeker omdat ik zelf niet zo een reizen ben. Zo zie ik toch nog eens wat van de wereld. Haha. Is toch anders om het via jullie ogen en schrijven te zien dan in een film ofzo.

Krijgen we ook nog Disney verhaaltjes en foto's? 😁
  4. Marga:
    8 juni 2022
    Wat een geweldige reis ervaring. Veel plezier in Disneyland en een goede thuisreis.
  5. Manon:
    9 juni 2022
    Wauw wat een mooie verhalen! Jullie hebben veel avonturen beleefd! En fijn om te lezen dat de mensen daar allemaal zo aardig zijn! Wat een weersomstandigheden hebben jullie gehad. Gelukkig is alles goed gegaan! Heel veel plezier in Disney en alvast een goede terugreis!
  6. Mieke:
    9 juni 2022
    Ik heb heel erg genoten van alle verhalen die je geschreven hebt. Op die manier kon ik de tocht met jullie meebeleven. Jullie hebben heel wat kilometers afgelegd op de motor en gelukkig zijn jullie veilig bij het eindpunt aangekomen.
    Heel veel plezier in Disney.
  7. Ellen:
    10 juni 2022
    Het was heel leuk om jullie reis op deze manier mee te beleven ! Wat hebben jullie veel gezien onderweg ! Heel veel plezier in Disney en rust ook maar een beetje uit .Hopelijk hebben ze daar ook wat meer keuze in etenswaren die jullie wel kunnen verdragen.Bedankt voor de mooie foto's en mooie verhalen .
  8. Judith en Lesly:
    14 juni 2022
    Helaas vandaag pas de link gekregen, maar heb alles gelezen en bekeken!
    Wauw, wauw, en nog meer wauw!!!
    Wat een ongelofelijke reis! En wat was het leuk om te lezen! Alsof ik zelf in een vogelvlucht mee ben geweest 🥰

Een reis om nooit meer te vergeten