Ezeltjes kijken

6 juni 2022 - Needles, California, Verenigde Staten

Zondagochtend laten we het drukke Las Vegas al vroeg achter ons. Het wordt snel warm, dus we vertrekken rond 8 uur. Vandaag gaat de rit terug naar Kingman, waar we gisteren waren, en vandaaruit via Oatsman naar Needles in California. Vanwege de beetje ‘shady’ plek waar we overnacht hebben in Las Vegas besluiten we gauw te gaan rijden en in Needles op zoek te gaan naar een hotel. Het hotel in Vegas lag net buiten de strip, maar de mensen die hier rondliepen waren toch wel apart. Ook was er een achtervolging waarbij de verdachte bij ons op de parkeerplaats staande werd gehouden…we zijn weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen. Vandaag rijden we de hele dag door de woestijn. Het wordt uiteindelijk ruim 41 graden. Niet ideaal om te rijden, maar we moeten er nu eenmaal doorheen. Op ongeveer 2/3e van de rit rijden we het dorpje Oatman binnen. Dit dorpje is te bereiken na een mooie bochtige weg. Eindelijk bochten na al die kaarsrechte wegen! Je moet wel goed opletten, want de ezeltjes lopen gewoon over straat en blijven rustig staan..en jij dus ook… het dorpje Oatman is een leuk klein toeristenplaatsje van 1 straat waar de ezeltjes rondlopen, er is een restaurant en een hele rits aan giftshops. De temperatuur loopt behoorlijk op dus na wat gedronken te hebben in een bar bekleed met dollarbiljetten gaan we verder rijden. Het is nog ruim een uurtje door de woestijn rijden naar Needles, het is inmiddels 40 graden geworden. Hier kom je bijna niet meer tegenop gedronken. De flesjes water gaan er snel doorheen. In Needles kunnen we bij het tweede hotel terecht, zij hebben nog 3 kamers vrij voor ons. Toevallig ook nog tegenover het stempelpunt voor ons paspoort. Die hebben we weer binnen!
Morgen rijden we door naar San Bernardino. Een flinke rit weer, maar het geeft ons dinsdag hopelijk iets meer tijd in Santa Monica, voordat we de motoren inleveren. We overnachten morgen in het wigwam motel. Iets dat je gedaan moeten als je de route 66 rijdt. Het zal ons benieuwen!

We gaan nog even afkoelen en op tijd slapen. Voor jullie gaat de dag bijna beginnen! Fijne dag allemaal en tot de volgende blog!

61AEE7D9-CC07-4853-9C64-CD6AA9456C65CB7A8791-8926-48C4-B5E7-5D66B8DA2FE7BF3A8C88-7A93-436C-BAF3-5F2970E0737803494B72-F69A-4F8F-8156-30CC0703AB17

1. Sioon:
    6 juni 2022
    Donkey! 😍
    Het lijkt wel net alsof jullie in een filmset terecht zijn gekomen met die achtervolging🙈
    Nouja ook dát hoort een beetje bij ons beeld van Amerika dus ook dat moesten jullie "live" meemaken 😜 Maar dat lijkt me wel een beetje eng😁
    Geniet van jullie laatste maandag met jullie vrijheid op de motor! 🏍En dan lekker genieten van al het moois in Disney!
  2. Davey:
    6 juni 2022
    Grappig, een beetje zoals in India waar ze moeten stoppen voor koeien. Hier moet dat dus voor ezels 😀
  3. Mieke:
    7 juni 2022
    Wat een avonturen weer. Eerst alle drukte van Las Vegas en dan de rust van ezeltjes op de weg in een klein dorpje. Succes met het laatste stukje van jullie reis op de motor.