Nog meer regen…

26 mei 2022 - Broken Arrow, Oklahoma, Verenigde Staten

Woensdag staat weer een flink aantal kilometers op de planning. Aangezien het al regent als we opstaan, besluiten we rustig aan te beginnen en te kijken hoe het weer zich ontwikkelt. Na het ontbijt treffen we in de lobby een man die zelf motorrijder is en hij waarschuwt ons om vandaag de weg op te gaan. Er zijn flinke stortbuien gemeld en hij laat ons de Amerikaanse buienradar zien. We zien de rode vlekken recht op ons af komen. Aangezien we wel door moeten om tijdig het eindpunt te bereiken, adviseert deze man ons om de interstate te gebruiken. De Route 66 is veel te gevaarlijk en vermoedelijk ook deels afgesloten vanwege overstromingen. Het regent op dit moment behoorlijk en het zal pas na 12 uur droger worden. Wel hebben we nog wat stempeltjes nodig voor in ons Route 66 paspoort. Deze gaan we met de auto halen, omdat op dit moment het water in de straten tot aan de stoeprand staat. Onderweg komen we per toeval de derde Mufflerman tegen. Deze moet natuurlijk op de foto! Even verderop zien er ook het bord staan met de birthplace van Route 66. Helaas is de locatie die erbij hoort gesloten, getroffen door de coronacrisis.

Zodra we alle stempeltjes en foto’s verzameld hebben kunnen we vertrekken. Het begint langzaam op te klaren dus we proberen tussen de buien door te rijden. Via de Interstate. Het is een rit van zo’n 300 kilometer en ongeveer 4 uur rijden. Het is alleen maar Interstate rijden. Onderweg wel prachtige wolkenpartijen gezien, maar ook dreigende (onweers)wolken. Halverwege de rit gaan we weer een staatsgrens over, dat is hier niet meer dan een streepje op je navigatiesysteem. De komende dagen gaan we door Oklahoma rijden! Eens kijken wat dat brengt!
Rond 6 uur komen we aan in het hotel. We hebben het redelijk droog gehouden, de buien die we gehad hebben vielen in het niet bij de buien van gisteren. Even opfrissen en lekker wat eten bij een Steakhouse! Dat hebben we wel verdiend!

Morgen gaan we naar El Reno. Een rit van maar 200 kilometer. Als het weer het toelaat, pakken we hier ook weer de originele Route 66 op.

Tot de volgende blog en leuk om jullie reacties te lezen!

3FA6B039-7142-4712-B0FA-605F60111AFC64205595-6D6E-4970-B61E-BF82BF14D62E49287C5E-756A-4A8B-8833-A4EF8A3B9C89B9F46BFF-DECC-4CF3-B647-C4174DC9BA0ED88C96CC-3839-4683-BFC1-2C2CD89F50BB91CEB2A5-1AC4-4114-9BBF-34456922740C14E3BBFF-C37C-4AF4-A790-5EAF4B806D69

1. Sioon:
    26 mei 2022
    Ow flink balen van het weer zeg! Gelukkig hebben jullie de "vluchtauto" als back up! 😁
    Ik ga duimen dat jullie beter weer gaan krijgen. 🍀
    Op naar Oklahoma met hopelijk een zonnetje erbij!! 🤗
  2. Anne:
    Ze houden wel van GROOT daar he. 😅
    Jammer dat jullie nu een stuk van de route hebben moeten missen. Maar veiligheid staat uiteraard voorop. Hopelijk zijn die Amerikaanse wolken nu uitgeplast. Het water moet toch een keertje op zijn daarboven......
  3. Anne:
    26 mei 2022
    Huh, mijn reactie is verdwenen, dacht dat ik op plaatsen had gedrukt. 🤷🏻‍♀️ Nou ja. Jammer dat jullie nu een deel van de route hebben moeten missen. Maar veiligheid staat uiteraard voorop. Hopelijk zijn die Amerikaanse wolken nu eens uitgeplast. Het water moet toch een keertje op zijn daarboven.....succes morgen.
  4. Anne:
    26 mei 2022
    En toen was de reactie weer terug. Hahaha. Krijg je een dejavu bij het lezen. Sorry. 🤪😅
  5. Marga:
    26 mei 2022
    🌧️ Het zit niet mee met het weer. Hopelijk komt snel het zonnetje ☀️.