Regen, regen en nog eens regen…

24 mei 2022 - Springfield, Missouri, Verenigde Staten

Dinsdag was een zeer intensieve dag. Niet alleen hadden we een flinke afstand af te leggen, ook het weer zat niet meer. Daar kwam bovenop dat we te maken kregen met een aantal dead ends en omleidingen.

De dag in Sullivan begon nog redelijk zonnig, wel was het al fris. We zijn eerst gestopt bij een klein typisch Amerikaans winkeltje een stukje verderop. Als je ziet wat je hier kunt krijgen, niks is te gek! Ook buiten geweldig om te zien. Hooibalen als banken, de typische schommelstoel op de veranda en overal Amerikaanse vlaggetjes. Alsof je zo een film binnen stapt.
Na hier even te hebben rondgelopen zijn we verder gegaan met de Route 66. Vandaag hebben we onder andere een bezoek gebracht aan de mega grote schommelstoel en zijn we door een aantal authentieke stadjes gereden. Rond de middag begint het wolkendek steeds dichter en grijzer te worden en na de lunch houden we het niet meer droog. Ken je die regenbuien die als een gordijn zo op je afkomen? Daar zaten wij dus middein. Je zag geen hand voor ogen. Met hooguit 20 mijl per uur ipv 55 zoeken we onze weg. Uiteraard blijft het hier niet bij en krijgen we te maken met wegafzettingen, onverharde wegen en wegen bedekt met grind. De grootste nachtmerrie van een motorrijder. We weten alledrie de motoren rechtop te houden en besluiten de eerste de beste afslag naar de Highway te pakken. Het is onverantwoord om met dit weer op dit soort wegen te rijden, zowel met de auto als met de motor. Je komt ook bijna geen mens tegen onderweg en als dan hebben ze een grote 4 wheel drive truck. Nu weten we waarom.

Het is uiteindelijk ruim na 8 uur in de avond als we helemaal doorweekt aankomen in het hotel. Rond half 11 kunnen we eindelijk een beetje eten en is het tegen 12 uur als we kunnen gaan slapen. Nu maar hopen dat onze kleren morgen een beetje opgedroogd zijn.

Morgenvroeg kijken we wat het weer doet en beslissen dan hoe ver we gaan rijden. Als het weer zo veel regent, dan gaan we de route inkorten en moeten we de afstand verderop inhalen als er gunstigere omstandigheden zijn.

We houden jullie op de hoogte!

6801C7A2-63D1-4A8F-AABF-6EA406498A1805941A2C-DC4E-4623-8DF3-441076BFC8C8A7B2D200-F6BA-4454-BC00-F3487E1B70497B8B03AD-1C66-4A5F-8FDA-70D8637E8A5B37BD3404-5DBA-47C4-BEEF-1B802326517DDE755408-3357-4296-9D84-30C89DC01DB7AC8A8902-D2F3-4A1B-B49E-BB6F0E6A75AB4C0AA33C-AA23-4920-B2E1-67BA50BF8675

1. Marga:
    25 mei 2022
    Jammer van het slechte weer. Hopelijk morgen beter.
  2. Anne:
    25 mei 2022
    Balen van al die tegenslagen. Maar jullie rij-instructeur zal vast trots zijn dat jullie er heel doorheen zijn gekomen. 😉
    Het ziet er inderdaad net als in de films uit. Maakt me wel nieuwsgierig of dat dan speciaal voor de route66 zo is behouden, of dat dit gewoon echt typisch Amerikaans is en op veel plekken nog zo eruit ziet.
  3. Moeder Marga:
    25 mei 2022
    Oh… jammer dat het weer tegenzit..!
    Dan ben je blij dat alles goed gaat en weer veilig aankomt.
    Het is een uitdagende reis die vol spanning zit !
    Met wel weer geweldige dingen te zien onderweg .. als het net droog is 🙏🍀
    Weer succes verder !
  4. Mieke:
    25 mei 2022
    Jammer van al die regen. Maar gelukkig hebben jullie de motoren in deze slechte omstandigheden toch rechtop weten te houden. Ik hoop voor jullie dat het tijdens de volgende rit beter weer is.