Op naar El Reno

27 mei 2022 - El Reno, Oklahoma, Verenigde Staten

Donderdag rijden we van Tulsa naar El Reno. In de ochtend is het nog koud en guur buiten en kan elk moment de regen uit de lucht komen vallen. We hopen de buien voor te kunnen blijven en kleden ons alleen op de kou en niet op de regen. Mocht het onverhoopt toch losbarsten, dan kunnen we alsnog snel de regenkleding aantrekken. Deze zit immers standaard in de koffer van de motor zodat we er snel bij kunnen.
In Tulsa zou nog 1 stempelpunt zijn voor ons paspoort, daar stoppen we nog even voordat we terug de Route 66 oprijden om onze weg te vervolgen. Helaas blijkt bij aankomst de locatie gesloten te zijn. Ze gaan pas laat open en daar kunnen we niet op wachten. Deze rit is vooral qua omgeving heel mooi, de wegen zelf zijn prachtig! Hoewel, een groot deel van de wegen is kapot, je moet goed opletten en de gaten ontwijken! Maar ondanks dat is het prachtig! Heuvel op, heuvel af, wegen die reiken zo ver je kunt kijken. Jammer dat we op de motor geen foto kunnen maken. Halverwege de rit stoppen we bij een pizza tentje, even opladen weer. Het is best intensief rijden. Na een klein uurtje rijden we verder naar het volgende stempelpunt. Deze is wel open gelukkig en we worden ook hier weer warm verwelkomd door de mevrouw aan de balie. Iedereen hier is zo vriendelijk en geïnteresseerd! We krijgen van deze mevrouw een leuke koelkastmagneet met een route 66 logo. Ook nodigt ze ons uit voor een kop koffie en mogen we door het museum lopen. Normaal is er een entree van $7,50. Na de pauze maken we nog even gebruik van het toilet en ook dat is hier weer een aparte ervaring. Zo kleurrijk als de vrouw is, zo kleurrijk is ook het toilet. Met allemaal flesjes met geurtjes, body lotion, verschillende soorten zeep enzovoort.
Na deze gezellige pauze nemen we afscheid van deze mevrouw en rijden we door naar het eindpunt. Onderweg komen we leuke kleine dorpjes tegen en rijden we door de stad Oklahoma City. Hier is het druk en moeten we goed opletten. De lucht is inmiddels stralend blauw en de temperatuur is aardig opgelopen. De warme kleding is duidelijk te warm geworden.
Rond 18 uur komen we aan in het hotel. Het is ook mooi geweest voor vandaag. We hebben er nu een paar dagen op zitten en beginnen het langzaam te voelen aan de benen, de handen, de schouders. Morgen nog een langere rit en dan krijgen we een paar dagen van wat minder kilometers. Kunnen we hopelijk een beetje bijkomen.

We gaan nog even overleggen waar we morgen gaan overnachten en wat we onderweg willen zien en dan redelijk op tijd naar bed!

Tot de volgende blog! Dan zijn we waarschijnlijk in de omgeving van Schamrock.

E120B460-9F57-427C-8781-A657B0B6FAB3D262F62B-9A64-4D00-9AD5-2D29B78DDFFEE19EC805-8193-48AA-B895-770FF857362A318130D3-41F7-4132-B742-58613BA03D68199B337E-58A7-485B-965F-DE957942365B6CD142F1-6500-468C-9A0C-4D027815A695DC29C6DF-36C6-490F-83AA-A9BEBD83EEAC402C9431-6EAD-4E7F-AD2E-5BA69F0D6989

1. Moeder Marga:
    Weer een geweldig reisverhaal 😃
    En alles zo mooi beschreven … net alsof je er zelf bij bent !
    Jammer dat het weer zo tegenvalt ☔️.. nu gaan jullie richting de warmere gebieden dacht ik !
    Dan kan het mss goed warm worden 😅
    Vandaag regent het bij ons ook….

We zijn weer benieuwd en wensen jullie nog een mooie tijd met veilige kilometers !
    Het zal intensief rijden zijn 🍀🤞

We kijken weer uit naar het volgende verhaal !
  2. Paul:
    27 mei 2022
    Leuk om dat alles te lezen. De reis van je leven (op de reis naar Rimburg na, natuurlijk).
    Nog heel veel plezier en nog veel (veilige) miles. 👍👍
  3. Anne:
    27 mei 2022
    Oehhh, een slang. Dat zal ook even wennen zijn om dat zomaar tegen te komen.
    Wat fijn dat jullie zoveel leuke mensen tegenkomen.
    En gelukkig eindelijk beter weer. ☀️