Nog 100 km en een klein uur daglicht

24 mei 2022 - Sullivan, Missouri, Verenigde Staten

Vandaag een lange rit van Springfield, Illinois, naar Sullivan, Missouri. Ruim 300 kilometer afgelegd vandaag, en als je de detours meetelt ietsje meer. Daarom vandaag een wat kortere post, we zijn moe van de rit en gaan op tijd naar bed.

Het hoogtepunt van vandaag was toch wel de Gateway Arch in St. Louis! Met een soort treintje in 4 minuten naar boven om te genieten van het uitzicht op 630 ft. Boven mochten we 10 minuten rondkijken en konden we met een treintje in 3 minuten weer omlaag. Een geweldige ervaring! Eenmaal buiten is het al half 6 en hebben we nog heel wat kilometers voor de boeg en heel weinig daglicht! We gaan ons gauw klaar maken om verder te rijden.
Onderweg merken we gelijk dat we de staatsgrens gepasseerd zijn. Van Illinois naar Missouri. Het landschap hier is zo anders, veel glooiender en we zien zelfs bomen langs de weg staan. Zomaar, in het wild en niet op een rijtje in een park! De eekhoorntjes klimmen er in rond en de vogels vliegen in het rond. Voor nu lijkt het er op dat we het jachtige bestaan van Illonois even achter ons hebben gelaten.
De klok passeert 19 uur en we moeten nog ruim 100 kilometer rijden tot ons hotel in Sullivan. Dat wordt doorrijden, want rond 20 uur wordt het donker en dan wil je liever niet rijden op deze wegen. Grote en diepe gaten zijn helaas geen uitzondering, maar wel gevaarlijk voor de weggebruikers en zeker voor de motorrijders.

Even over 8 bereiken we ons hotel. Net als de meeste hotels ligt het een beetje afgelegen. Hopelijk slapen we goed. Het was een intensieve dag en iedereen is ook goed moe nu. Hieronder nog wat foto’s van vandaag. Omdat we heel veel op de motor gezeten hebben, hebben we ook weinig tijd gehad om foto’s te maken.

Dinsdag rijden we verder naar Springfield, maar dan die in Missouri ;-) ook weer een lange rit van rond de 300 km.

Tot de volgende blog!

4803640E-7039-4CB0-A14E-A14453534061D6782030-3129-4129-B961-0B1A180334C9CFF76A2D-F075-492B-B28F-430896BE07D9

1. Sioon:
    24 mei 2022
    Wat schrijf je leuk! Ik heb het gevoel dat ik er ook bij ben ☺ En wat een lieve foto van jullie tweetjes. Jullie genieten zichtbaar! 🥰
    Jullie zullen nu vast en zeker lekker liggen te snurken. Alvast veel genietplezier voor jullie volgende dag! 😙
  2. Mieke:
    24 mei 2022
    Ik lees met veel plezier je verhalen. Zo reis ik een beetje met jullie mee.
  3. Moeder Marga:
    24 mei 2022
    Heerlijk je verhaal elke keer te kunnen lezen .. we reizen echt met jullie mee op deze manier 👍
    Je beschrijft het zo goed ….. we verheugen ons er altijd op!
    En de prachtige foto’s erbij!
    Voor de volgende rit weer veilige kilometers gewenst … 🤗