Lange rit

1 juni 2022 - Grants, New Mexico, Verenigde Staten

Dinsdag rijden we van Las Vegas NM naar Grants. Dat is zo’n 400 km. Een pittige rit. Onderweg zijn niet heel veel bezienswaardigheden, dus we splitsen de rit op in 3 delen, eerste deel naar Santa Fé, tweede deel naar Albuquerque en het laatste stuk naar Grants. De temperatuur valt mee en de wind is ook goed te doen. Af en toe op de open vlaktes hebben we last van flinke windstoten.
Onze eerste stop is in Santa Fé, een leuk dorpje om eens doorheen te lopen. Het is net Valkenburg maar dan met een Mexicaans tintje. We lopen door het dorpje en zien prachtige gebouwen en oude kerken. De rest gaat lunchen en Mark en ik lopen nog een rondje door het parkje in het centrum. Als je meerdere intoleranties hebt, is het lastig om in een restaurant hier iets te eten zijn we helaas achter gekomen. Na zo’n 2 uur in Santa Fé te zijn geweest, rijden we door naar Albuquerque. Deze stad hebben we vooral vanaf de motor gezien. Wat een doolhof! We hebben geprobeerd om het stempelplaatsje te vinden voor ons Route 66 paspoort. We hebben zo’n beetje alle straten gezien, maar niet de stempelpost. Dan helaas, want het gaat al richting 17 uur en we moeten nog zo’n 100 mijl rijden. Het is belangrijker dat we voor het donker in het hotel zijn. Hier niks van straatverlichting, eenmaal duister, is het ook duister. Dan rijden we liever niet meer op deze wegen. Dus gas erop en gaan! Dit zijn overigens wel machtig mooie wegen! Glooiend door het bergachtige landschap, de rode rotsformaties met witte afzettingen. Verderop zien we een trein rijden, het lijkt net alsof je naar zo’n mini trix treinbaan zit te kijken. We rijden de zonsondergang tegemoet en even na 20 uur bereiken we het hotel. Net op tijd voor het donker. Morgen gaan we Holbrook. Onderweg hopen we door het Petrified Forest te kunnen rijden. Het is per dag bekijken wat de bosbranden doen en of we voorbij kunnen rijden of niet. Ook in het hotel waarin we nu zitten, verblijven veel Firefighters. We hopen dat dit alles is wat we er van mee krijgen en dat iedereen hier veilig blijft!

27BA970B-FDC9-4114-8D49-6DE16C070D5A14CB7B1E-6804-4FDD-BBD6-B384D759A998146FB37A-0775-4706-86E5-52DB758EB57F5735DD22-167F-40C0-B650-58EB6DE122E5

1. Mieke:
    1 juni 2022
    Jullie rijden wel in een heel snel tempo van oostwaarts west. Het landschap ziet er in dit stuk heel mooi uit op de foto’s.
    Jammer dat jullie de stempelpost niet hebben kunnen vinden. Maar veilig voor het donker aankomen is natuurlijk het belangrijkste.
    Veel succes met de verdere tocht.
  2. Moeder Marga:
    1 juni 2022
    Dit was toch een erg lange rit !!
    Wat zal dat inspannend zijn … maar jullie zullen wel een strak reisschema hebben.
    Gelukkig is er toch nog tijd om ook van de omgeving en dorpjes te genieten … weer mooie foto’s!
    Na een goede nachtrust weer aan de volgende veilige kilometers beginnen🍀
    Het tijdsverschil zal bijna weer een uur erbij krijgen … dacht ik. Nu al 8 uur…
    Na deze reis zijn jullie eigenlijk aan een korte vakantie toe 😅😎🌞……!
    Weer veel mooie momenten gewenst voor jullie!
  3. Anne:
    1 juni 2022
    Wat jammer dat het zo moeilijk is om in de restaurants iets te kunnen eten. Terwijl in mijn idee Amerika juist veel grootser is in allerlei "voedselgedoe" zoals ik het altijd noem. 🤪 Maar waarschijnlijk vooral in de hele grote steden, en niet in die kleine dorpjes.
    Het landschap ziet er prachtig uit op de foto's. Hopelijk laten de branden dat mooie landschap ook met rust.