Beginpunt Route 66

22 mei 2022 - Bolingbrook, Verenigde Staten

Zaterdag zijn we vanuit Chicago naar Milwaukee gereden om daar het Harley museum te bezoeken. Heel leuk museum, vooral ook als je de film van Harley Davidson gezien hebt. Heel veel herkenningspunten die hier terug komen.

In het midden van het museum hadden ze vrijwel alle motoren die Harley gemaakt heeft in een lange rij achter elkaar gezet. Heel leuk om zo de ontwikkeling te zien. Als je dan het verschil ziet tussen de eerste motorfiets en de motor waar we nu op rijden, dat is echt ongelofelijk.

Vanuit Milwaukee zijn we via Chicago naar Bolingbrook gereden. Een leuke toer, uiteraard weer door de regen, en met een tussenstop bij de startsign middenin Chicago. Onze rijvaardigheden zijn op de proef gesteld, maar het is gelukkig allemaal goed gedaan. Op dit soort stukken merk ik wel hoe zwaar deze motor is.
Rond half 8 komen we dan eindelijk aan in het hotel in Bolingbrook. Ook hier weer een prima middenklasse hotel. We eten nog even wat en gaan op tijd slapen. Zondag rijden we naar Springfield Illinois. Dan gaat de route echt beginnen!